Záujem investorov o zlato totiž v prvom štvrťroku prudko vzrástol, a to o neuveriteľných 248% voči rovnakému obdobiu minulého roka. Na druhej strane najznámejší producent diamantov na svete De Beers, zaťažený dlhmi 6,4 miliardy dolárov, sa potýka s tak významným poklesom dopytu, že produkciu bude musieť pravdepodobne znížiť až o 40%. De Beers už dostala pôžičku na stabilizáciu vo výške pol miliardy dolárov, viac v nedávnej Fascinácia týždňa.
Celosvetový dopyt po zlate stúpla medziročne o 38 percent na 1 016 ton predovšetkým kvôli nákupom
Trh s diamantmi totiž nie je otvoreným trhom a všetky predaja prechádza aukčnom sieňami. Toto úskalia síce hrá do kariet neobyčajným diamantom väčšej veľkosti, špeciálne farby, netradičného pôvodu alebo diamantom sa špecifickou históriou - pozri napríklad posledný aukcie veľkého modrého diamantu s pôvodom zo slávneho bane Cullinan, ktorý sa podarilo vydražiť 9,5 milióna dolárov. Avšak diamanty menšej veľkosti alebo dokonca šperky sú veľmi ťažko predajné a na trhu nie je spôsob, ako ich efektívne speňažiť. Rovnako tak finančné inštrumenty viazané na diamanty v podstate neexistujú, len niektoré investičné fondy ponúka investície do diamantov.
Či sa teda De Beers podarí novou kampaňou vzbudiť záujem investorov je neisté, najmä ak cieľovou skupinou sú racionálne investori a zacielenie na emócie tu nebude nič platné. Spoločnosť sa tiež snaží rozvíjať spoluprácu so štátmi Blízkeho východu a podporiť ich záujem o nákup diamantov, rovnako tak čínske zásoby diamantov môžu byť zvýšené. Aj preto diamanty stále zostávajú skôr emocionálna záležitosťou, zatiaľ čo zlato aj investíciou.